woensdag 5 november 2008

ICT gebruik in het eerste leerjaar.

Hoe ICT gebruikt?
Ik heb 2 vormen van ICT gebruikt.
  1. ICT ter ondersteuning/uitbreiding van een les wero
  2. ICT als leergebiedoverschrijdende functie

1. ICT ter ondersteuning/uitbreiding van een les wero
Het was een les wero over de dieren in de herfst en de voorbereidingen die ze treffen in de herfst. Ter ondersteuning heb ik van het internet gebruik gemaakt.


2. ICT als leergebiedoverschrijdende functie
De leerlingen kregen spelenderwijs oefeningen wiskunde aangeboden op de pc. Het was rond het thema: 'verjaren'. Er zaten x aantal kinderen rond de tafel en dan moesten ze vb. 5 kinderen een ijsje geven, 3 kinderen een feesthoedje geven, ...


Mijn ervaring:
Wat mij opviel als je ICT gebruikte in het eerste leerjaar was dat de kinderen heel enthousiast waren en goed meewerkten. Het was als een extra stimulans om hun aandacht bij de les te houden. Zo was het ook voor jezelf leuker om les te geven. Kortom: een GESLAAGDE ervaring.



Geen opmerkingen: